Instellingen

Goud voor Innovation Expo 2016

LiveHouse heeft voor de organisatie van de Innovation Expo in 2016, samen met 4 partners de Gouden Giraffe gewonnen in de categorie ’Beurzen'.

De Innovation Expo - een initiatief van een drietal Nederlandse ministeries - vond in het voorjaar van 2016 plaats in Amsterdam. Aan de oevers van het IJ brachten we 250 projecten in het teken van duurzame innovaties op de terreinen van transport, voeding en energie bijeen en vonden meer dan 100 lezingen plaats. Het evenement trok 5.500 bezoekers (60 procent meer dan de voorgaande editie) waaronder 38 binnen- en buitenlandse ministers en 70 procent meer exposanten dan aanvankelijk was begroot. De klus werd geklaard binnen 9 maanden voorbereidingstijd en binnen het budget van 700.000 euro.

Gezamenlijke aanpak

De Innovation Expo hebben we op onorthodoxe wijze georganiseerd. Voor de pitch waren vijf bureaus uitgenodigd, waaronder LiveHouse. Nog tijdens de pitch ontstond het idee de klus gezamenlijk aan te pakken. Door de samenwerking kon elk bureau zich richten op waar ze het best in zijn. LiveHouse tekende voor de strategie en de content- en sprekersbegeleiding. De andere bureaus zijn S.V.P. Sfeerbeheer, PINO Congressen, Obsession Evenementen & Communicatie en Team van Maanen Live Communicatie.  

Naar overzicht »

door Kees ™