Werkwijze
Met iedere opdrachtgever en voorafgaand aan elk nieuw project voert LiveHouse gesprekken om achter ‘het verhaal’ van de organisatie te komen. Wat is die organisatie? Wat zijn de kernwaarden? Wat zijn de doelstellingen van dit project? De behoeften van zender én ontvanger? De communicatiecontext?
Met die kennis adviseren we onze opdrachtgevers over de beste communicatiemiddelen en de beste communicatiestrategie.
De gesprekken zijn het startpunt van wat wij als onze corebusiness beschouwen. Wij noemen het ‘storytelling’: het vertellen van het verhaal van onze klant. Dat verhaal ligt aan de basis van het creatieve concept dat we in co-creatie met onze klant ontwerpen.
Bij onze werkwijze – naar storytelling en conceptontwikkeling – maken wij gebruik van verschillende theoretische modellen:
- Audience Orientated Programming
- Lean Six Sigma
- Into the Heart of Meetings
- Good to Great
- The Conversation Company
- Neuro Linguïstisch Programmeren
- SCRUM
- Open Space Technology
- ROI Methodology
Lees meer over Storytelling